söndag 26 september 2010

Veckan som gått, i bilder.

I måndags var vi alltså vid lekparken, men dessförinnan fikade vi på ett café. Alva tyckte att blommorna var fina och luktade mycket gott.



Ibland kan även denna unge le framför kameran.

Vid lekparken fick Alva springa av sig riktigt rejält. Om jag inte minns fel så sov Adam genom hela kalaset, därav fototorkan på honom.

Alva älskar lekparkerna längs med strandpromenaden, de är riktigt utmanande för hennes gymnastiserande kropp :-) Förhoppningsvis kommer hon kunna börja på gymnastik nu vid skolstarten, vi håller tummarna!

I onsdags var vi och kollade på huset, bygget går frammåt. Här är vardagsrummet på undervånigen, mot hiss och arbetshörn. Alla kablar är dragna, så nu står golvet på tur.

Fortfarande i vardagsrummet, men mot trapphus, tv-bänk och öppen spis. Vi har öppnat upp i trappen med ett litet fönster, tror det blir bra. Det är väldigt mörkt mellan andra och tredje våningen, finns ju inget fönster alls.

"Sovrumskorridoren" som jag kallar detta. Erik och Adrian står vid Adams ingång, jag i vårt sovrum.

Bäst i hela huset?! Poolen är färdigkonstruerad, vilken storlek det blev! Numer är jag lite skraj, den ligger ju ovanför vårt sovrum ;-) Tror dock att den kommer bli super. Det är här ni sitter och har det skönt när ni kommer på besök i vår/sommar :-D Vi ska ha klassisk blå mosaik i hela poolen, sedan brunt klinkers i träimitation runt om.

Sist och faktiskt minst, min nya tvättstuga. Det är precis att jag får in en tvättmaskin och en torktumlare, ståendes på varandra. Jag vet att jag var väldigt bortskämd med en stoor tvättstuga hemma i Sverige, men detta är väldigt... Ska vi säga lite för litet? Men samtidigt kan jag ju hänga ute stora delar av året, så är väl inte i samma behov av en stor tvättstuga som hemma i Sverige.

Trevlig helg på er allihopa!

2 kommentarer: